Gjort en plan

Måste nog säga att gårdagens fika blev lyckad. Eftersom jag hade begränsat med tid blev det begränsat med bakning för min del. Jag är också den som oftast gör för stora kakor hellre än för små. Så det blev 11 stora småkakor av två sorter (hann inte/glömde fota...), tjocka dumlekakor och en favorit i repris: chocolate marshmallow cookies. (Okej, det var 12 dumlekakor från början, men fick lov att unna mig en efter jag hade städat lägenheten.) 

Sen dyker det plötsligt upp 15 pers!?! Så då blev det att dela på kakorna. Hoppas alla fick smaka i alla fall. J hade med sig en form med brownies också, så ingen gick nog hungrig hem (eller alla var ju kvar sent och det var ju 100% aktiva skidskyttar, så ska inte säga det med allt för stor övertygelse). 

Jag blev faktiskt väldigt nöjd med mina kakor. Och det var en otroligt trevlig kväll. 

Idag har jag haft vilo- och pluggdag. Spenderat hela eftermiddagen på kontoret med uppsatsen. När jag blev för hungrig gjorde jag en sista sak innan jag åkte hem och lagade middag: en tidsplan. Jag behöver känna att jag får saker gjort, att jag inte jobbar förjäves och att jag kommer hinna klart med det jag ska i tid. Så nu har jag i stort sett satt upp veckomål. Åtminstone de veckor jag inte har viktiga tävlingar. (Tänkte säga att jag bara har viktiga tävlingar kvar men ska ju köra några mindre viktiga tävlingar också, även om jag inte riktigt har koll på exakt vilka än.) Det känns jättebra att ha en plan (haha, planeringsmänniskan/Aspbergers-Anna är NÖJD). Och det känns inte övermäktigt heller. Jag har många veckor när jag kan fokusera på diskussionen så den blir bra. Håller jag planen kommer det bli väldigt bra. 

Och på tal om plan och viktiga tävlingar. Eftersom jag säkrade totalsegern i Swecup i söndags så kommer jag faktiskt inte köra sista 2 deltävlingarna (om inget oväntat händer) utan fokusera på Norgescuperna som är kvar. Nästa helg ska jag till Gjøvik. Sen är det Norgescupen jag sett fram emot snart ett år (typ): KNYKEN! Masstart och sprint. Dock inte den fina, korta 2,5:an vi brukar köra på Knyken, men jag har kört typ den 2,5:an en gång också och gillade den också! (Korta 2,5:an är typ 2km.) Då kommer jag bo hemma så det är nice. Det är då helgen före sista Swecupen och sen är det SM. Så jag prioriterar Knyken före Sveg för att inte få tre tävlingshelger på rad. Så det är de tre viktiga tävlingshelger som återstår den här säsongen. (Nu känner jag det, säsongen är snart slut! Sjukt, tråkigt!) Säsongen blev inte riktigt som jag hade hoppats och trott, men det finns tid att ändra på det. 

Kommentera här: