Club Sandwich

Ett pass idag igen. Klassisk komb. Sköt först 12 serier med godkänt resultat (19+18+18 träff) och åkte sen en sväng. Idag var faktiskt första gången jag åkte de västra delarna av VM-banorna. Det var såklart jobbigt att köra I1 klassiskt där men ändå mysigt, trots regnet. Tycker ändå det är fantastiskt att Granåsen har så långa tävlingsspår som körs upp varje dag, till skillnad mot i Bymarka där dem inte pistar när det är dåligt väder. Kan ändå konstatera att de tuffaste delarna av 5milsbanan är runt stadion, vilket är positivt för oss skidskyttar som gärna kombar på våra hårda pass. Men om jag ska köra något längre intervallpass utan skytte tar jag gärna mig an 5milsbanan. Inte helt säker på exakt hur den går, men den borde vara bra skyltad (ser skyltar överallt som visar alla VM-banorna, från 5km till 5mil). Men då lär vädret vända först. För idag var det bara pistat ca 6km. "Bara"... 

Idag blev då den viloeftermiddagen med lyxmiddag, nämligen Club Sandwich. Normalt sett kanske inte det kräver långa, avancerade förberedelser, men jag är inte riktigt normal. Utan jag insåg att eftersom jag inte hade något bröd hemma som passar bra till Club Sandwich så fick jag väl baka bröd då helt enkelt. 

Har en helt fantastisk bröd-bok, som jag säkert nämnt förut men som tåls att nämnas igen. "Bröd från Brunkebergs Bageri" av Heléne Johansson. Även kallad min surdegsdrottning. Snodde ju den från mamma när jag fick surdegsbebisen av J och hon kommer nog få ta tillbaka den med våld nu alltså... Hittade i alla fall ett recept på "Sandwichbröd" som lät perfekt. Lite förberedelser krävdes, gjorde fördeg (poolish) igår, men annars är det så bra beskrivna recept att man känner sig som en professionell bagare när man tar ut sitt bröd ur ugnen! Det blev kanske inte så instagramvänligt att jag tog en bild, men alltså den känslan: jag bakade mitt eget bröd till Club Sandwich. 

Nu är jag galet hungrig så ska sätta igång att steka bacon och köra stripsen i ugnen. Efter att ha kollat på Vinterstudion större delen av dagen kände jag mig tvungen att jobba lite med uppsatsen. Skulle egentligen bara skriva av lite siffror (väldigt ironisk när jag säger lite, det var alltså 13x10x5 siffror som skulle skrivas av eftersom det inte går att kopiera medelvärden i excel (totala mängden siffror var alltså fem gånger till så många) och dessutom låg den på fel ledd jämfört med hur jag vill ha dem i SPSS). Fattade inte hur jag kunde bli så hungrig av att skriva av lite siffror tills jag kollade på klockan och det hade gått över en timme. Japp, nu är der daga för middagen jag väntat på en vecka eller två!

Kommentera här: