Tankebanor

Igår kväll precis innan jag skulle somna så konstaterade jag att jag borde försöka få till ett skyttepass idag. Den tanken fortsatte i en fråga till mig själv, nämligen om vad jag skulle träna på måndag. Det tog en sekund innan jag mindes (och fick lite ångest). La nämligen, efter många om och men, in löpintervaller med teamet. Hade svårt att få ihop nästa vecka när jag la min septemberplan, med tanke på resan till Lillehammer och jobb. Så det satt långt inne för mig att köra det intervallpasset på måndag. Men med tanke på vad som väntar sista söndagen i september så kan det kanske vara bra med lite löpintervaller. Får använda mig av såna knep för att få mig själv att köra löpintervaller. S vill ju att jag ska göra det. 

I vilket fall, när ångesten lagt sig så insåg jag att jag inte tänkt så långt att jag la ihop denna veckas plan med resten av september. Och jag hade ju två pass planerade idag. Men det kör jag ju aldrig dagen före intervaller. Det var en lättnad när jag bestämde mig för att trycka ihop styrka och stakning till ett pass. 

Och när jag tränade imorse var jag sååå glad för att jag kom på att jag hade intervaller imorgon, igår kväll! För det var ingen pigg kropp jag fick dras med. Var överraskande stark på styrkan, med tanke på hur trött jag kände mig mellan övningarna. Har nog aldrig haft så mycket vila mellan övningar. Det var riktigt segt att ta sig ut och staka efteråt, men när jag kom in i stakningen så kändes det också bra! Blev hungrig på slutet bara, galet gott med mango-hallon-smoothie när jag kom hem!! 

Känns verkligen helt underbart med eftermiddagsvila idag, det behöver jag!! Både för att återhämta mig så jag kan genomföra ett bra intervallpass imorgon, och så behöver jag de extra timmarna till att fixa inför Lillehammer. Är väl inte så kul att ännu en gång sammanfatta en klen träningsvecka sett till antal timmar, men jag är van. Det skulle ju vara en mängdvecka så borde ju kunna vara hyfsat nöjd, men när mitt långpass stakning inte blev så långt så blev det ännu mer minus. Men där får jag också lita på att S vet vad som funkar. 

Nej, nu lär jag väl ta mig ut på det där skyttepasset som jag så gärna ville genomföra idag. 

Kommentera här: