Sen måndag

Idag hände något som jag räknade ut händer ungefär vartannat år: jag glömde slutstycket. Det är ju höststorm med regn och blåst och igår tog jag ur slutstycket för att torka det efter träningen, när jag sen på kvällen skulle dammsuga så ställde jag bara in geväret i vapenskåpet och imorse tog jag geväret därifrån. Slutstycket låg kvar bland vapenvårdsgrejerna (skjuter så pass lite nu att jag bara gör vapenvård vartannat pass, det är något som gör lite ont i handen också.)

Hade glömt kikaren hemma också, faktiskt inte använt den sen vi var på Lilly, så det blev som två flugor i en smäll. Så fick jag kissa på en toalett också. Tog en banan på vägen ut och ryckte på axlarna åt situationen. Det händer ju liksom vartannat år!! Slapp dessutom skjuta in i en regnskur som kan ha innehållit årets första snö. Det såg ut så men jag satt i bilen så osäker på om det verkligen var så. Har sett snö på bilar och bilder idag så känns väldigt tajmat att jag om en vecka befinner mig på Mallorca. 

Jag skulle köra ett pass som jag sett fram emot sen typ i somras. I2 skate komb på Saupstad. Inte blivit av hittills av diverse anledningar (läs: mosad hand). Efter idag har jag dock ingen aning om varför jag sett så mycket fram emot det passet. Hade väl i och för sig inte föreställt mig ösregn, svinseg asfalt, stormvindar, hunger och trötta ben. Men det var dagens verklighet. På sista varvet såg jag väggen. Lyckades undvika den men lyckades inte skjuta bra. Första dåliga skyttepasset i september månad. Ja ja... Liggande är på något vis stabilt i alla fall. Konstigt nog, jag är ju bättre i stå... 

Hela min dag har blivit väldigt förskjuten. Sov lite längre i morse för att slippa värsta regnet (det lyckades inte riktigt, är riktigt Trøndervær med världens regnskurar blandat med sol. Så även om det ser hyfsat lugnt ut på regnfronten på yr, så kommer liksom allt regn på en gång istället för lite hela tiden)...och pga slutstyckesfadäsen startade jag passet väldigt sent. Passet tog tid. Kom hem sent. Var lite seg efter passet. Åt lunch sent. Osv. Nu ska jag försöka ta mig ut på andra passet. Sent. Men kroppen är inte redo. Kroppen vill ligga i sängen en stund till. 

Kommentera här: