Planerat

Har haft träningssamtal med S nu på kvällen. Det var nog första träningssamtalet med honom som tränare som kändes riktigt bra! Jag vet inte exakt vad det är som gör att det känns bra nu, men jag tror att vi äntligen är på samma plan. Vi pratar samma språk. Vi förstår varandra. Vi accepterar varandras skilda åsikter. Äntligen.
 
Ett exempel på det var i slutet av samtalet, när vi blev eniga om att jag inte skulle köra hårt imorgon. Planen från början var att köra skaterace Ferista-Kobberdammen, men den planen var gjort innan jag ramlade. Och eftersom jag varit sliten nu och vi båda vill att jag ska springa fort på söndag så droppade vi helt intervaller imorgon. Då säger jag, på skämt: "då kör jag 3h klassiskt." Han hatar ju mina långpass så jag trodde han skulle föreslå vilodag eller nåt, men han bara: "gör det du". Jag fick en chock. Sen när är han okej med mina 3h-pass liksom?! ....kanske sen jag tog upp att få in hans jävla I2-pass på mitt första snöläger? Ja, vi kompromissar kanske lite med varandras filosofier och jag hoppas det blir en fungerande mix.
 
Vi har i alla fall kommit överens om en plan som sträcker sig från imorgon fram till säsongspremiären. En plan som känns otroligt bra. Det är inte mycket som är spikat, men allt är grovplanerat. 
 
Jag har nu tre fantastiskt fina läger framför mig och SOM jag längtar, till alla tre!!!
 
1 ->

Kommentera här: