Overnight oats

Jag har fortfarande inte tröttnat på min frukostgröt. Har hittat havregryn som gör den väldigt god (axa økologiske i Norge och Saltå fina havregryn i Sverige) och med mjölk och bär eller sylt så är det alltid gott! 

När jag har lite stressigt på morgonen så brukar jag göra en overnight oats, det har inte blivit en ny favorit men något jag njuter av då och då. Häromdagen gjorde jag en extra lyxig variant som blev helt magiskt god!
(null)

Jag gör det extremt enkelt för mig själv och blandar bara 1,5 dl havregryn med 1,5 dl mjölk och lite chiafrön. Vanligtvis brukar jag ha i blåbär, hallon eller mango på kvällen innan också men den här gången fixade jag banan, jordnötssmör och blåbär på morgonen. Min bästa overnight oats hittills!! (På andra plats ligger mango i gröten och hallonsylt som topping.) 

Kommentera här: