Nästan...

Idag har jag utmanat handen rejält. Började dagen med I3 skate. Kändes ok att köra med två stavar. Det är framsvingen som gör lite ont. Efter 10 minuter stannade jag och band fast staven i bandaget. Efter det gjorde det nästan inte ont alls, då jag inte behövde använda någon kraft för att svinga fram staven, den satt ju fast i handen! Så jag kunde köra mitt pass nästan exakt som planerat, var väldigt svårt att åka på tvåans växel så jag struntade i det och matade trean även uppför. Bra att få in det också! Det är en sån grej som jag brukar tänka att jag borde köra mer, körde det massor på gymnasiet. Känslan under passet var okej, kändes bra i början, sen mätte jag 2,0 i laktat efter andra, då blev jag less och första halvan av tredje kändes inte så bra, sen skärpte jag till mig, noterade 2,9 efter tredje och kände mig nöjd. Körde mina planerade 6x7 och kände mig nöjd efteråt. Absolut ingen dålig känsla under passet. 

Skulle väl säga att handen nästan pallar att köra med två stavar...

På eftermiddagen provade jag att skjuta. Jag torrtränade ju igår med en bra känsla men det var värre att skjuta många fler serier på rad. Det gjorde ont och jag gav mig tidigt. Sköt bara en masstart och en sprint. Sköt ganska bra i alla fall, 010101. Inte långsammare än vanligt heller, åtminstone inte mellan skotten. Drillen tror jag tog lite längre tid. 

Så jag kan nästan skjuta också... Imorgon är det vila och så nytt försök med två stavar på söndag! Hoppas det går ännu bättre då och hoppas verkligen inte att jag får något bakslag för att jag utmanat för tidigt inpå skadan... 

Kommentera här: