Magiskt

Mina ben tycker att jag har tränat för ensidigt den här veckan. De var fruktansvärt trötta när det började gå uppför imorse. Planen var att springa till Elgsethytta, det är så magiskt fint där. Men insåg när första skylten mot  Elgsethytta kom att det skulle bli för långt. Så då satte jag upp ett nytt mål, jag skulle upp till Gråkallen! Det är lite sjukt att jag bott i Trondheim i två år och aldrig varit upp på Gråkallen. När jag nådde toppen förstod jag inte alls varför jag aldrig varit där, DET var magiskt fint!!! Utsiktsplatsen heter Gråkallen Panorama och man såg allt därifrån! Hela Trondheim, Trondheimsfjorden, Elgsethytta, Storheia och fjällen runt där (lusten att springa dit på nästa långtur minskade inte direkt). Tyvärr dog min telefon där uppe så får bjuda på bilder från nästa tur upp dit. Nästa gång någon kommer och hälsar på mig här vet jag vad jag ska visa i alla fall!!

Sprang närmaste vägen hem och bytte till klassiska rullskidor. Provade med två stavar och det hade nog gått, men hade kanske blivit sämre så jag skippade det. Men nu börjar mina höfter bli irriterade på att jag åker med en stav. Imorgon är jag ganska säker på att jag ska kunna åka med två stavar. Sjukt sugen på mitt favoritpass, I3 letterreng i Ringvål. Håller alla tummar för det! 

Annars kan jag rapportera ett annat stort framsteg. Det går att skjuta både ligg och stå nu! Hade fullt upp hela eftermiddagen med mitt masterprojekt så blev bara torrskytte men handen pallar! Sån lättnad!

Is she the one?
The one you’ve been dreaming of?
Hate that you are the one 
That I’ll never get over
That I want to get closer to

Kommentera här: