Bandagerad

Gårdagens staktur fick ett snöpligt slut när jag tappade kontrollen över mina rullskidor över en rad med vågiga stenplattor vid en busshållplats. Jag tror inte ens jag tog emot mig, det var en så överraskande krasch. Jag landade i alla fall på min vänstra hand, slog hakan hårt i marken och blev liggandes i smärtor. Jag har nog inte haft så ont sedan jag bröt armen. Jag var helt säker på att något var av. Hade precis sagt "den vägen är närmast hem till mig men vi har ju bara varit ute 1,15 så vi åker hem till dig först" när jag kraschade så det var väldigt nära hem. Jag var rationell nog att när vi tagit oss hem byta torrt, packa mat, vatten och plånbok. Sen skjutsade S mig ner till akuten. 

Fyra timmar senare fick jag beskedet att alla ben var hela. Jag som hade ätit en banan och lite choklad hade ingen sinnesnärvaro att göra annat än uppgivet nicka åt instruktionerna "kyl ned, bandagera, lägg i högläge". Nej, jag behöver inget sjukintyg. Okej, jag kan ta ett recept på starkare smärtstillande tabletter. 

Jag kände mig typ besviken över att det inte var brutet. Jag hade ju så fruktansvärt ont!! S försökte peppa mig men jag var för hungrig för att ta in det. Är i alla fall obeskrivligt tacksam för att hon var med mig hela kvällen. Mardrömmen är ju att något sånt här ska hända när man är ensam. 

En halv pirog och två personer i andra ändan av telefonlinjen som tyckte synd om mig senare kände jag mig mer hoppfull. Jag hade fått en stelkrampsspruta eftersom jag hade öppna sår från asfalten och det var enligt min sjuksyster till farmor väldigt bra. Så att jag kände att det var sjukt onödigt att ha åkt ner på akuten var irrationellt. 

Jag har fortfarande olidligt ont. Enda anledningen till att jag kan fungera är att jag tar Alvedon var 4:e timme. Känner direkt en olidlig smärta när det gått för långt mellan tabletterna. Inte behövt hämta ut de starkare tabletterna än i alla fall. 
(null)

(null)
Såhär såg jag ut i morse, är nu ännu blåare i handflatan. 

Jag är lite rädd för att träna när jag är påverkad av smärtstillande men om jag känner mig pepp imorgon ska jag försöka återgå till planen. Idag var jag väldigt less på livet! Det är så fruktansvärt typiskt att något sånt här händer när livet känns fantastiskt underbart! 

Kommentera här: