The One

Jag har alltid trott på kärleken. Jag har alltid varit övertygad om att The One finns. Att det finns en speciell person för alla. Jag kommer nog aldrig sluta tro på det. 

Men tänk om det finns fler? Tänk om det inte bara finns en perfekt person för alla? Om man ser på hur många människor det faktiskt finns i världen, så är det ganska troligt att det skulle kunna finnas flera perfekta personer för just mig. Jag kommer troligtvis inte träffa alla, för världen är stor. 

Men den tanken förtar känslan lite för mig. Jag vill inte tänka så stort. Jag vill tro, att när jag träffar The One så är han just det, den enda. Den enda perfekta personen för mig. 

Men jag tror att jag är ganska ensam om att fortsatt tro på detta. Jag tror att många inte tror på soul mates och att många känner just som jag beskrev ovan, att med så många människor i världen, så måste det finnas mer än en The One

Det gäller bara att träffa den personen. Att vara på rätt plats vid rätt tid. 

Visst är kärlek väldigt slumpartat? Det slår mig mer och mer. När man ser vänner och bekanta som träffar pojk- och flickvänner. Ibland känns det lite slumpartat. Det är häftigt det också. Att man helt plötsligt träffar The One. Någon som känns perfekt för en. Den känslan är mindblowing. 

And... who is The One for me? 

(Hmm, blev lite svårt att hålla detta på svenska alltså...)

Kommentera här: