Mood

Jag vet inte om det är dags att ge upp presicionsskyttet för i år, trots att jag ännu inte varit över 500 sen jag skadade handen. Det är helt sjukt, innan det hade jag bara ett pass under 500 på hela sommaren (då blåste det). Fruktansvärt irriterad när jag kom hem från skyttepasset i morse. Liggande är otroligt stabilt men i stående är det alldeles för många dåliga skott. De bra skotten är riktigt bra, hade tex tre tior på rad i stående idag. Men de halvdana skotten blir 4-5 liksom. Hade en tid när halvdana skott blev sjuor typ. Oavsett vad jag gjorde så sköt jag bra poäng i stå. Känner inte av att något är fel i handen men något är fel i skyttet. Men jag ska ju komma ihåg att som skidskytt så räcker det ju med fyra poäng för att träffa. Även om jag faktiskt skjutit några bom (!) på precision de senaste gångerna. Men men. Har ännu inte sämre snitt än förra säsongen i alla fall, ligger på 504 vilket var vad jag hade ifjol. Får se om det blir fler precisionspass i år eller inte. Trodde verkligen jag skulle skjuta bra idag, inskjutningen var suverän. Starten också, 7 raka 10:or. Sen kom massa 9:or i ligg. 286 är inte dåligt men var inte nöjd med det. Men stående var katastrof. I alla fall första och sista 10. På de 10 skotten i mitten hade jag 78p. DET är min normala nivå!! Nästan i alla fall (snitt 73). Varför kan jag inte hålla det i 30 skott längre? Egentligen så har jag ju skjutit onormalt bra i stå i sommar och onormalt dåligt i höst, så ganska normalt i snitt. Är ändå nöjd med 73 i snitt över en hel säsong liksom. Men det är ju drygt när allt dåligt kommer på en gång. Och jag hade ju så bra streak!

Var less på allt så tog gott om tid på mig från jag kom hem från skjutvallen tills jag startade styrkepasset. Men när jag väl drog igång så kändes allt bättre och bättre. Halvvägs in i passet körde jag Bjørgen och var helt sjukt stark!! Så skön känsla! Introducerade den för Tiller i måndags och den togs emot väl. Den är tuff men det är därför man gillar den. Både barn och föräldrar kommer nog träna på den, hehe. 

Var även helt sjukt stark i gummibanden idag, måste nog köpa nya så jag kan få mer motstånd. 

Haha, helt omvänd dag idag när jag är stark i överkroppen och dålig att skjuta stå *asg*

Igår kväll när jag började planera dagens träning så kände jag väldigt liten motivation till att springa före eller efter styrkan. Det stod klassiskt på planen men det är lite för mycket is pch löv på vägarna för att det ska kännas tryggt. Har liksom ramlat en gång för mycket i år redan. 

Så jag började räkna på hur mycket minus jag skulle få den här veckan (tror passen i måndags blev kortare än planerat, men minns inte helt exakt vad det stod i planeringen, brukar inte vara så noga på hårda pass och (rest)økterna med Tiller blir så långa som de blir liksom). Sen slog det mig: det är ju säsongspremiär nästa vecka! Vilket betyder att jag inte behöver jaga timmar till exakt planerat den här veckan. Det är kanske till och med en fördel att träna lite mindre än planerat för att få överskott. 

Sjuk känsla. Snart bara en vecka kvar till säsongsstart. Jag vet inte om jag gillar det här med så tidig säsongsstart. För det är bara oktober fortsatt och jag känner mig inte redo för tävlingssäsong. 

Men det är ändå 10 dagar kvar. Jag har 10 dagar på mig att komma in i race-mood. Får jag en bra känsla på lägret kan det svänga fort. Då kan jag helt plötsligt börja längta till tävling igen. 

Kommentera här: