Liggstreak

Innan mitt sista liggskytte idag sa jag till S: "jag har inte bommat ett skott i ligg på en vecka!" Sköt då självklart en bom i sista ligg, men ändå sjukt nöjd med mitt liggskytte sista tiden!

24/25 träff idag. 
25/25 träff på Sjusjøen. 
48/50 träff på rytm-test förra onsdagen. 
28/30 förra tisdagen. 
9/10 på testrace Dombås.
23/25 i dimman dagen före testracet.

Alltså 8 raka skyttepass över 90% (89% passet före). 95% senaste två veckorna. Nice!

Jag tror jag vet när jag senast hade en sån streak i ligg. Det var när kylan kom till Granåsen 2016. Min första höst i Trondheim. Det var också den sista vintern som min gamla pipa fungerade som den skulle. Jag är så tacksam för min nya pipa. Äntligen kan jag hålla hög nivå i skyttet oavsett vilken ammo jag skjuter med. 

Är dock ovant att skjuta så bra i ligg, är van att jag gör det i stå. 

Idag sköt jag bra i stå också. (Oftast skjuter jag bra i stå också.) Trodde jag skulle ta den där 20/20 som jag missade i söndags på dagens tävling. Men blev bara 19 igen. 9+19+19 träff idag. Bra, men ändå något som saknas. 

Granåsen bjuder på helt fantastiska förhållanden! Magisk skidåkning där. Åkte runt hela igår, alltså överallt det går att åka, alla vägar fram och tillbaka. Det blev drygt 3,5km. Funkar att snurra på ett par timmar. 

Var lite för kallt idag, eller, ovanligt kallt. Sprang förbi en tiggare på nedjoggen och kände att jag ska verkligen inte klaga på kylan. För mig är det ju bara att gå in och ställa mig på golvvärmen så är livet bra igen. Men jag är inte van -9. Tog för kalla strumpor idag. Annars funkade det eftersom jag höll mig varm genom att röra på mig. 

Men lite frusen nederbörd skulle sitta fint alltså! 

Kommentera här: