Långt kvar av vintern

Det fortsätter att ösa ner snö. Jag älskar det! Jag ser fram emot att åka massa skidor hela april och gärna en bit in i maj också. Ska pumpa in träningstimmar på snö så länge det bara går! Hoppas det håller sig så bra att de preparerar spåren länge, har många spår uppe i marka som jag än inte hunnit åka, som jag hoppas kunna åka i april. Och tänk vad fantastiskt att kunna starta det nya träningsåret 1 maj med skidåkning! Mycket talar för det nu och jag verkligen älskar det! 

I snöovädret i morse körde jag hurtighetskomb. Äntligen börjar kroppen kännas pigg igen. Inte någon fantastisk känsla, men absolut ett steg i rätt riktning jämfört med förra veckan. 

Och jämfört med igår så sköt jag dåligt i stå men väldigt bra i ligg. Tvärt emot igår alltså. Men ståskyttet var egentligen bara ojämnt, inte dåligt. Egentligen. 85% träff totalt. Godkänt. 

Känns overkligt att jag åker till Hede i övermorgon. På SM. Årets avslutande SM. Vet inte varför. Kanske för att det känns så långt kvar av vintern. Kanske för att jag är frisk för första gången på tre år (peppar, peppar, för två år sen vaknade jag samma morgon jag skulle åka på SM med ont i halsen). Kanske för att jag inte tränat inför SM...skjutit inför SM, jovisst, men annars vilat inför SM. Nej, det känns overkligt. Men det känns också väldigt bra när jag tänker på det. Längtar verkligen till Hede och allt som har med SM att göra. Ja, see you soon, SM i Hede!

Kommentera här: