Styrka och spänst

Först måste jag verkligen lyfta fram Polars kundservice. Bästa jag nånsin varit med om! Det brukar vara toppklass men denna gång överträffade de sig själva. Det glappade när jag skulle ladda min pulsklocka och jag kände att jag inte ville åka till Sognefjell med en pulsklocka som inte gick att ladda. Så torsdag förmiddag skickade jag in klockan till Polar, idag (måndag) fick jag tillbaka den. (Lite cred till PostNord för en gångs skull också.) Snacka om service! Polar är verkligen fantastiska. 

Igår eftermiddag drog ett rejält oväder in över oss. Då var jag faktiskt ganska glad över kommentaren som S la in om min restøkt, jag hade inte tänkt att bara träna 30 min som han föreslog, men spöregnet tänkte annat. Hann skjuta fyra serier innan jag blev blöt i alla fall. Och tog faktiskt skydd när det öste ner som mest. Åskan var en bit bort så den trotsade jag. Inte haglet dock. Blåste inte så mycket som jag befarade heller. Ja, ett rejält oväder som sagt. 

Regnet har fortsatt att ösa ner, vilket gjorde att jag körde styrkan först idag innan jag gick ut i regnet för att köra spänst. Tog bilen bort till Alderängarna och sprang till trappen. Fick till ett bra pass, även om inget slår läktaren i hoppbacken på Granåsen. Sen sprang jag korta Alderängsrundan, den är så fin! Konstaterade att jag inte blivit särskilt blöt om fötterna på årets löppass hittills men att jag inte har något emot det egentligen. Löpningen känns bättre än någonsin. Känner mig lätt fast jag springer lugnt. Kanske har känt så förut också men inte som jag minns nu. Långt till sista helgen i september men tänker på det alltid när löpningen känns bra. 

Kommentera här: