Stak-runda

Det är så himla skönt att köra långpass komb på förmiddagen för då behöver man inte träna alls på eftermiddagen! Idag måste jag dock lägga in ett stretch-pass på eftermiddagen då jag åkte direkt från träning till lunch på stan idag. 

Väderprognosen sa att det skulle blåsa mer och mer under dagen idag och därför valde jag att skjuta på morgonen. Tyckte dock att det blåste på redan då, även om jag inte led särskilt mycket av det, förutom att några serier tog lite längre tid. Eller, hade nog skjutit fullt i ligg om det inte blåst för då hade jag aldrig hållt för mycket mot vinden (skruvar aldrig på varierad vind). Men 29 av 30 träff i ligg med träningsammo är jag sjukt nöjd med. Synd att jag istället skulle slarva i stå. Men men. Klarade 90% i alla fall vilket är godkänt. 

Började som sagt med komb, korta rundor. Så stakade jag typ 1,5 timme innan jag klassade sista biten. Blev totalt 2,20, vilket är på gränsen så mycket jag får träna dagen innan ett I4-pass enligt S. Jag stakade runt "Staffans bana" vilket är en rullskidrunda som går på cykel- och småvägar runt hela Morkarlby. Hade aldrig ANAT att det fanns så mycket cykelvägar där. Väldigt kul och bra stak-runda! Jag trodde den skulle vara lite mer kuperad men trodde inte den skulle vara 11-12km heller! Som sagt, en perfekt stakrunda! ...om man skarvar en del... Kul att hitta nya vägar och så, i staden man är uppväxt i. 

Kommentera här: