För övrigt...

En dålig träningsdag men en bra dag i övrigt. 

Bästa var nog ändå telefonsamtalet jag fick strax innan lunch. Det är nu spikat att jag ska få göra min D-uppsats på Olympiatoppen! Känns så himla bra! Kommer dessutom ha Øyvind Sandbakk som bihandledare, vet inte om någon utanför idrottsvetenskapsvärlden förstår hur stort det är... Men kan säga att, när jag för några månader sedan skulle ställa frågan om att få skriva där, så var inte han fd skidskytten som jag känner där, så fick förslaget att gå in till Sandbakk och fråga. Inte fasiken vågade jag det! Han är ju en legend bland vetenskapliga artiklar om konditionsidrott. 

I alla fall. Vet inte så mycket mer än att vi ska göra en studie om rörelser i skjutmomentet. Verkligen något som jag är intresserad av så jag ser mycket fram emot det! Har ju verkligen fått upp ögonen för studier och rapportskrivning. Tror kanske det kommer bli väldigt mycket jobb med det men hoppas att mina handledare har överseende med att min satsning går i första hand. 

Jag är ju rätt effektiv av mig, det de flesta studenter ägnar 40 timmar i veckan åt klarar jag på en tiondel av tiden...blir kanske inte lika bra, men tillräckligt bra... 

Övriga dagen har jag också varit väldigt bra. Kan inte berätta så mycket om det just nu, men förhoppningsvis kommer det inte dröja allt för länge innan jag kan börja publicera inläggen från hejpucko som fått sin egen kategori. 

Kommentera här: