Dåligt väder men bra träning

Igår eftermiddag hade vi ett riktigt kul och bra pass! Stakning med impulser. Vi körde "heat" med upp- och ner-ryck. Dvs den som vann heatet gick upp ett heat och den som förlorade åkte ner. Vi var sex tjejer och två i varje heat. Först körde vi 100m platt och sedan 70m i backe (så var det sagt iaf, vet inte om det blev så, uppför kändes det sjukt långt så den kortade vi av mer och mer, hehe). 

Riktigt kul och bra med sparring. För min del så gick det bra, jag var trött i överkroppen på uppvärmningen men ändå snabb på impulserna. Sjukt jävla dålig i starten dock! Fick inte till hur jag skulle göra med fötterna. Bäst gick det när jag stod helt still med fötterna, men i backen ville man ju ta ett tag med ena foten i starten för att komma igång. Det var jag helt sämst på. Lyckades alltid ta "fel" fot, så det blev helt fel alltid. Men tog oftast ikapp under impulsen då. Lite surt dock att förlora photofinish när man gett bort en meter i starten. Gjorde det på två heat, inklusive det sista. Det var frustrerande. Det vill man ju vinna på ett sånt pass. Men men. Sjukt kul trots att regnet öste ner på slutet av passet. 

Men bästa med passet var nog ändå kommentaren från S efter två impulser eller nåt: "Anna, du kom faktiskt upp på stavarna! Du var den enda av tjejerna som inte hängde bak med rumpan." Observera ordet "faktiskt", haha. Vi skrattade ganska gott åt den kommentaren. 

Idag var det återigen storm och regnmängder med inslag av snö på väderprognosen och därför bestämde vi igår kväll oss för att ta oss ner i dalen för en löptur. Vi tjejer hade oavsett skate-fri dag och jag sa efter gårdagen att jag gärna tog eftermiddagsvila idag. Så det passade faktiskt utmärkt med ett längre löppass. Nere i dalen var det faktiskt väldigt fint väder men när vi tagit oss upp typ 550 höjdmeter kom regnet och blåsten igen. Kort därefter mötte vi grabbarna och då vände vi ner igen. Jag hade ändå en bra känsla, lite segt i starten då det gick ganska brant upp men andra timmen kändes väldigt bra! Blev lite hungrig efter fjärde drickapausen så tog kort därefter en banan. Sen började benen protestera. Inte sprungit så långt än i år. När vi passerade bilarna och S frågade hur det gick så sa jag att benen var lite tunga. Så då tyckte han det räckte för mig. Så blev drygt 2,5 timme "bara". Men tänker att det kan vara bra när det inte känts så bra att träna på slutet och inför morgondagens intervaller. 
(null)

Kommentera här: