Ändrade planer

Skulle ju ha åkt till Sognefjell imorgon tidigt men vi har ändrat planerna pga vädret. Enligt prognosen ska det komma 30mm regn och blåsa 20m/s imorgon. Så vi drar dit på fredag istället. 

Jag är ju inte världsmästare på att ändra mina planer så jag hade en period under dagen från jag fick beskedet tills jag gick in i skyttebubblan som jag var rätt arg. (Det verkade dock ha positiv effekt på skytteformen då det blev SB på 30+30, otroligt stabilt i både ligg och stå, några skott som kändes dåliga men inget skott som var riktigt dåligt och 519 poäng är jag nöjd med). 

Att jag blir arg när jag måste ändra mina planer är en av anledningarna till att jag säger att jag har Aspbergers light. 

Men nu när jag spikat en ny plan så känns den faktiskt ännu bättre. Blir kanske inte optimalt med 9 träningsdagar på rad istället för 8, men jag får in ett extra hårt pass den här veckan och jag hinner träffa farmor och farfar som kommer hit imorgon. Det var väl inte några större förändringar än så, men när jag är inställd på något så kan jag bli så fruktansvärt irriterad när det inte blir så. Det är en av mina sämsta egenskaper och något jag försöker jobba på att bli bättre på. Behöver som oftast lite betänketid innan jag accepterar en förändring men jag har blivit mycket bättre på det än jag var för några år sen. 

Kommentera här: