Semester

Alltså, wow, vilken härlig dag jag har haft! Började med världens sovmorgon, vilket var otroligt skönt och välbehövligt. Strax innan 10 ville jag inte somna om mer men var sjukt trött fortfarande. 

Sen började vi vilodagen med ett skyttepass. Trots lite byig vind så lyckades jag skrapa ihop 513 poäng, måste nästan räkna om för varken kändes eller såg så bra ut. Men bra för min 500-streak, är ute efter mitt rekord från för två somrar sedan, med typ 8 raka 30+30 över 500. 

Sen blev det brunch: bananpannkaka med fruktsallad och bär. Lika gott som det låter! 

Sen var det dags att göra Oslo. Jag kom ju på att jag faktiskt varit på Holmenkollen tidigare, och kollat på världscupen med skidskyttegymnasiet när jag gick i Torsby. Trodde typ bara jag varit på Gardemoen och bott i Jessheim när jag kört en NC för många år sen. Men idag var första gången jag var i själva Oslo. Och det gjorde mig lite smått förälskad i den här byen också. Det känns verkligen inte som en stor huvudstad, så himla mysigt. Och för mig kändes det som värsta solsemestern i utlandet. Det var soligt och varmt, luktade hav. Så jag fick verkligen den känslan. 

Vi strosade genom hela stan och såg både slottet, flera fina torg och alla affärer. Jag fick med mig nya solbrillor!  Och avslutningsvis åt vi en otroligt god middag på Aker brygge.

Känner mig otroligt lycklig över livet alltså. Det här blev som min semester i år och jag har verkligen njutit och mått bra här. Ska göra det i två dagar till. Hur mycket man nu kan njuta av intervaller... Tydligen anses det knäppt att "vara sugen" på tuffa pass... Jag ver inte varför?

Kommentera här: