Orättvist besviken

Det blev tidig uppstigning imorse för att träna med Emma innan hon skulle jobba. Trots att vi drog igång intervallerna vid halv åtta så var det ändå 25 grader varmt. Sjukt. 

Jag borde egentligen vara nöjd med passet men jag är inte riktigt det. Jag är missnöjd med att varvtiderna blev sämre under passets gång, fast jag vet att det är ett tecken på att man kört max från start, vilket jag ändå ville göra. Eller, jag ville köra en inkörningsintervall, men den gick fortast. Fast den kändes chill. Så det var lite konstigt. Det är en sån sak som gör att jag inte riktigt är nöjd. Sen sköt jag dåligt också, dock 85% i ligg så det var ändå bra, men värdelöst i stå. Men det brukar inte hända ofta så man får ta den smällen när det sker liksom. Inget jag stressar upp mig över. Var också besviken över att pulsen inte var så hög. Men vi körde korta intervaller så det är svårt att komma upp i riktigt hög puls, speciellt på en så pass svagt kuperad bana som rullskidbanan i Hemus. Kom snabbt upp i I4 men ingen tid i I5 idag. Besviken över det!

Annars så tyckte jag tekniken funkade ganska bra, trots hög fart. Har en tendens att bli lite stressad i tekniken när jag ska maxa men fokuserade på att åka stort idag och jag tror det gick bra. 

Kanske var det den tidiga morgonen och att jag inte var helt vaken som gjorde att jag inte åkte ifrån Hemus med en nöjd känsla i kroppen. Hade faktiskt inte rikrigt något att vara direkt besviken över. Förutom noll sekunder i I5 då. Men farten var ju hög så då kanske det spelar mindre roll om pulsen inte är det? Det är ju fort jag ska åka!

Kommentera här: