Mamma Mia - here we go again

Jag avslutade mina tre vilodagar på bästa sätt, nämligen genom att se Mamma Mia 2 på bio!

Den första Mamma Mia-filmen är ju en av mina absoluta favoritfilmer någonsin. Så i jämförelse med den så är inte särskilt många filmer jättebra. Men 2:an var bra, kan inte säga annat. Gillade otroligt mycket av filmen, och ogillade andra delar. I efterhand var den kanske lite förutsägbart "leva lyckliga..." men det var ändå snyggt ihopknutna trådar. 

Det var färre kända sånger än i första filmen, men det är fantastiskt hur de kan knyta sångerna till filmerna som de gör. Jag brukar inte vara ett jättefan av musikaler då jag tycker det blir för mycket sång och för lite dialoger, men det blev det inte i den här filmen. Den var också väldigt rolig och så fin att jag grät ganska mycket på slutet. Det säger kanske inte jättemycket ändå, jag gråter alltid mycket till filmer... 

Men den är helt klart sevärd och en bra film! Jag tror dock att jag inom den närmsta framtiden kommer se den första filmen...och i HD. Allt är så mycket bättre i HD!! Poängen var inte det om HD utan poängen var att det var ganska nyss jag såg första filmen igen. Eller var det förra sommaren? Känns mer nyligt än så. Den kan man se 100 gånger i alla fall. 

Kommentera här: