Igång med träningen

Det var segt att komma igång med träningen igår. På förmiddagen körde jag styrka och innan det lite rullskidor som uppvärmning. Förväntade mig hög puls för att jag var utvilad men hade första halvtimmen svårt att hålla mig över 60%. Sjukt seg kropp. Brukar dock kunna bli så av vila också. Sisa kvarten hände det något och allt kändes som vanligt igen. Styrkan gick ändå rätt bra, tills jag vred knäet i vilan mellan gummibandsövningsseten. Får någon låsning i knäet ibland, nu har jag haft två stycken på två dagar, sjukt oskönt. Hindrar dock inte mig i träningen.

Igår kväll höll jag ett pass med Mora Träningscenter. Brukar göra det på sommaren, löpintervaller. Jag sköt och körde spänst först och sprang sedan med gänget. Vi körde 40-20-intervaller, 2x8. Jag sprang längst bak och gjorde mitt bästa för att inte gå över I1-zonen. Lyckades bra, totalt 29 sekunder i I2. Jag sprang dock en del i vilan också men kunde hålla jämna steg med gruppen. Ett otroligt härligt kvitto på att min kapacitet är bättre än nånsin. 

Idag klämde jag in en liten mängddag. Det blir tyvärr inte många såna så jag tog tillfället i akt. I morse tog jag med pappa på en cykeltur. Det blev en hel del fajter om "bya-skyltar", dvs spurt till alla blåa skyltar med byanamn (och Ore Älv...) Det var väldigt längesen vi spurtade om skyltarna, mest för att jag alltid ansett att lugna pass ska vara lugna pass, dock så håller ju inte S med om det. Eller, snarare så anser väl han att min lugna kapacitet är så pass mycket högre än min tävlingskapacitet att jag behöver öka intensiteten på mina lugna pass. Så då blev det lite spurter på dagens cykelpass. Jag kände mig otroligt osäker på cykeln i de höga farter vi kom upp i, men lyckades ta några spurter ändå. Det blev oavsett ett otroligt fint pass på knappt 2,5 timme. I eftermiddag ska jag staka en tur. 

Kommentera här: