Idresprinten

Igår kväll var det som sagt dags för Idresprinten. 100m klassiskt på snö. Jag valde att staka på skateskidor och det gjorde de flesta också. Det var klart fördelaktigt. Jag körde kanske min första stakimpuls nånsin på Saupstad för ganska precis två år sen. Jag var värdelös på det. Förra året körde jag stakimpulser nästan varje vecka. På Sognefjellet var jag rätt grym på det. Förutom starten. Där var jag rätt värdelös. Men jag anmälde mig och tränade starter. Fått till tekniken men reaktionen är inte optimal. 

Det var i alla fall väldigt kul att köra. Minns inte så mycket från loppen men jag är nöjd. Jag gjorde mitt bästa. Det var ett starkt och jämnt startfält och jag blev 7:a i prologen (8 startande och 8 vidare till kvartsfinal). Jag var 1,18 efter Maja Dahlqvist som vann och endast 2 hundradelar från 6:e platsen som jag hade hoppats att ta. Det kändes som min bästa chans att gå vidare. Nu fick jag möta kval-2:an Jenny Solin i kvarten. Tappade mycket i starten, tog in en del i mitten men nådde inte fram. Såklart tråkigt att bara få köra två lopp men jag gjorde det jag kunde för dagen. Sjukt bra stämning runt banan i alla fall, vilket jubel jag fick höra när jag körde prologen! Galet! 

Kommentera här: