Formcheck

Imorse var det dags att testa formen efter vilodagarna. Hade planerat ett tufft men roligt pass, två block med 4x4 minuter. Det kändes som ett bra sätt att kolla formen, har en del tider från 4min-intervaller här på banan att jämföra med. Sen när jag fick sällskap av en tjej i teamet som är här på semester så blev det också en bra form-mätare. 

Jag öppnade hårt men hyfsat kontrollerat. Kändes ändå ganska bra så var lite irriterad att S var starkare. Hon körde utan gevär dock, men tyckte ändå jag borde kunna gå med i rygg. Inte ens det kunde jag. Fjärde intervallen var fruktansvärt jobbig så det var efterlängtat med blockvila på drygt 10 minuter. Sen kändes det bra igen, men hängde fortsatt inte med. På sista intervallen lämnade jag geväret och då var det plötsligt jättelätt att gå med, tog mig om och gick hyfsat lätt ifrån också. Så mycket gjorde de extra kilona alltså! Vi var verkligen eniga om att det var ett sjukt bra pass och vi sparrade varandra bra genom intervalldragen. För mig gick det faktiskt bäst uppför idag, det är ovanligt och en väldigt skön känsla. Tror också att jag hade väldigt bra tider idag jämfört med tidigare. 

Idag funkade inte liggskyttet. Trots tävlingsammo. Tråkigt. Men känslan var inte bra heller, sjukt skakigt. Hade hög puls. Insåg också att jag alltid har värre puls på sommaren. Men det är ju så, pulsen är lägre på vintern. Positivt för mig! Ståskyttet var näst intill perfekt, 29 träff av 30. Många riktigt snabba serier också!

Sammanfattningsvis ett otroligt bra pass som ändå gav de svar jag ville ha formmässigt. Absolut ingen toppform, men inte så att jag behöver en extra vilodag. Har en ganska tuff period framför mig, många tuffa pass och intensiva träningsdagar blandat med en flytt och lite annat. Får ta det stegvis. Nu kan jag planera en vecka fram i tiden, eller rättaresagt, följa min plan kommande sex dagar. Sen tar jag ett nytt beslut. 

Kommentera här: