Vår i Arber

Sen två dagar tillbaka befinner vi oss i Tyskland. Vi bor i en mysig by som heter Regen och tävlar uppe i Arber. Fast Arber är nog bara en förkortning av alla ställen som börjar på Arber. Arbersee, Arberland osv. Jag har i alla fall inte kunnat hitta Arber på Google. Men men. 

Det är vår här. All snö nere i byn har smält men snöplogkanterna blir högre och högre ju högre man åker upp. Och uppe på skidskyttestadion idag var det riktigt vårväder. Strålande sol på en blå himmel. Hårda spår som luckrades upp ju mer solen lyste på dem. Långt ifrån det snöbad som vi upplevde i Osrblie men när jag åker upp för backarna imorgon för femte gången kommer det nog inte vara hårt. Kanske i början. Tror det ska bli kallare imorgon också. Hoppas på det. 

Det är en lurig skjutvall här. Vinden tar massor, trots att det knappt blåste. Något att komma ihåg inför morgondagen. Och prickarna är sååå mycket mindre än i Osrblie. Här går inga kantare in! 

Distans imorgon ja. Tuff bana. Alla har verkligen pratat ner den banan så jag blev liiiite positivt överraskad. Trodde den skulle vara värre. Men kommer nog inte vara lika positiv imorgon. Den är riktigt tuff. Troligtvis den tuffaste jag tävlat på. Eller nej, definitivt den tuffaste jag tävlat på. Så hoppas innerligt att formen är bättre än förra helgen. Ser i alla fall otroligt mycket fram emot att tävla igen. Det är ju det bästa jag vet. 

Och jag älskar verkligen att gå runt i Sverigekläder. Jag gör verkligen det. Så jag ska njuta av de sista tre dagarna. Verkligen njuta. 

Kommentera här: