Semlor från scratch

Jag har inte gjort någon träningsplanering för den här veckan utan gör det jag känner för. Idag kände jag för att vila. 

Så jag har ägnat en stor del av dagen åt att plugga. Har deadline på en scientific article på söndag och idag skrev jag klart allt utom diskussionen. Så jag känner mig i fas. Är väldigt nöjd med det jag har skrivit också. Siktar på E och borde klara det. Nöjd med E om jag säger så. 

Kvällen har jag ägnat åt att göra semlor från scratch. Såg årets första semla på snapchat förra veckan och sa direkt "jag ska köpa semlor när jag kommer hem!!!" Sen kom jag på att jag bor i Norge. Så då fick jag göra egna semlor. 

Gjorde dessutom egen mandelmassa och egen vaniljkräm. För jag äter mina semlor med både ock!! Torstein är nötallergiker så han fick en ren vaniljsemla och Gunhild följde mitt exempel. Alltså. De blev så SJUKT goda. Vaniljkrämen var bland det bästa jag smakat, mandelmassan var förvånansvärt lätt att göra och resultatet blev riktigt bra. Som riktig mandelmassa. Och i mina semlor är det INTE för mycket kardemumma (typ inget alls). 

Hade tänkt att Idrottsgalan skulle vara det perfekta avslutet på den här vilodagen men blev stående i köket för länge. Funkar att se på SVT play faktiskt, inte mycket som gör det utomlands. ÄLSKAR Idrottsgalan. Kollar nog på den imorgon. Verkligen älskar att se den. Men prioriterade semlorna idag. 
(null)

Kommentera här: