Dan före dan

Imorgon smäller det. Min "comeback" i den internationella cirkusen. De två första dagarna på den här resan så har jag bara njutit av att få uppleva detta, men idag har nervositeten smugit sig på och stört lite. Påminner mig själv hela tiden om att verkligen njuta av detta. Mår i alla fall otroligt bra med det här gänget och i den här atmosfären, det måste jag säga. Och nervositet är ju positivt, så länge det inte går till överstyr. Och det upplever jag inte (än?) 

Upptakt idag. Körde min vanliga stegringsintervall runt tävlingsbanan och hade en okej känsla. Inte direkt form 10/10 men när jag trycker på så svarar det ändå. Även om det var fruktansvärt jobbigt att trycka på idag. Nej men formen är sjukt oförutsägbar så det är omöjligt att säga hur det kommer gå imorgon. Kommer få kriga i alla fall. Det är verkligen en bana man får kriga på. Den var jobbigare att köra idag än igår... Kanske inte helt oväntat. Ungefär lika oväntat som att mina nysnöskidor skulle gå bäst efter snöfallet i natt. Inget jag kanske trodde på, men blev inte heller förvånad när det blev så. Det är sjukt varmt, kanske inte så många plusgrader i luften men man blir varm när man rör på sig (och blir jagad av hundar, usch, hade sämsta tänkbara starten på dagen, men det var sista gången funktionärerna hade den hunden lös, har våra ledare sett till). Ska bli ännu varmare imorgon, troligtvis en del regn också, så får se hur skidorna går då. Tror kanske inte ett grönt par går bäst då...

Tyvärr så fick jag inte behålla mitt 100%-iga skytte mer än en dag. Blev "bara" 85% träff i ligg idag men däremot 100 i stå. Har verkligen hittat tillbaka till mitt snabba, stabila ståskytte nu, så skönt! Hade hög puls på skyttet idag så känslan var fortfarande inte helt 100, men mycket bättre än igår! Stabil ställning i alla fall, sen att pulsen gör sitt, det kanske man får räkna med. Så det går åt rätt håll. 

Sprint imorgon. Första start för oss damer är 10.00. Ingen aning om exakt när jag startar. Liveresultat finns som vanligt på Biathlonworld. Puh, är nervös alltså. Hur ska det här gå? Sjukt kul ska det bli, oavsett!!

Kommentera här: