SEMMELDAGEN

Åh, den här dagen alltså! Bästa dagen på året tänkte jag säga, men hoppas det kommer bättre dagar... 

Var sjukt trött när jag klev upp ur sängen men när jag kom till Saupstad och såg den blå himlen och de perfekta spåren så blev jag bara lycklig och tröttheten var som bortblåst. 

Tillsammans med Sara och Gunhild blev det en kombiøkt med först en timme skate komb och sedan en langtur klassisk. Min känsla i skyttet var otroligt bra och tror aldrig jag haft en så låg snittid på ett skyttepass någon gång. Kunde verkligen skjuta sjukt offensivt, sen blev det tyvärr en del bom, 83% träff. Men känslan var klart bättre än så, sköt väl kanske lite för fort i stå ibland men känslan i ligg var otroligt bra. Blev sjukt många ettor,  fick bara ner fjärde pricken två gånger, vet inte var det var med den. I stå varierade jag mellan två eller noll typ. Samma hastighet oavsett. Nej, kanske inte var snabbaste passet nånsin ändå, för ett skott fastnade en gång... 

Sen blev det en helt underbar klassisk tur på ett helt underbart spår (genvägen över Smistad) med perfekta förhållanden och perfekt sällskap. 
(null)
Helt magiskt, verkligen! För en gångs skull kanske till och med bättre på bild. Eller så njöt jag inte helt av verkligheten idag.. Efter en timme vinkade jag av mitt sällskap och fortsatte sista biten själv. Blev totalt knappt tre timmar för mig. Var riktigt hungrig sista halvtimmen och orkade inte med några backar, utnyttjade myrarna, åkrarna och stadion i Saupstad innan jag tog "genvägen" hem. Har nog hittat min favoritväg! Den som blev "genvägen" för mig på mitt senaste långpass. Otroligt vackert över Smistad där och så den troligtvis snabbaste vägen hem från Saupstad. Åtminstone den flackaste. Tidsmässigt var det nog rätt likt den vanliga vägen. 

Kom hem lagom till sprintfinalerna startade och stretchade mig igenom damernas kvartsfinaler. Missade tyvärr en halv kvartsfinal med en svensk när jag hoppade in i duschen, men under den kvartsfinal utan svenskar så hann jag steka bacon och sätta på pasta. Snabb-mat! Kunde sedan i lugn och ro se finalerna med maten framför mig. Vilken dag det blev! Alltså, jag är ju så sjukt blödig när det kommer till sånt här. Jag blev så glad för Stinas skull och när jag såg hur tårarna rann på tv:n så rann mina tårar ännu mer. Fick lov att smörja ansiktet igen när jag gick från tv:n för att jag var så torr under ögonen. Nu har jag varit extremt torr i ansiktet sista veckan, men ändå. Det var otroligt stort att se. Har verkligen gått in i min OS-bubbla nu, när jag lever mig in i det och gläds med framgångarna. OS är stort. 

I eftermiddag ska jag vila och förbereda SEMMELDAGEN i Trondheim. Ska bjuda mina norska vänner på svenska semlor (och lite annat smått och gott) och har förberett Sequence som jag älskar att spela! Så ska jag göra halloumiburgare och sötpotatispommes till middag först också, kommer bli en strålande dag från morgon till kväll!

Kommentera här: