Hatten av

Stängde precis ner tiderna från dagens stafett. Alltså, det är helt sjukt vilken stafett grabbarna gjorde idag! Helt sjukt bra! Kände verkligen att jag nu behövde skriva något. De senaste åren har jag av någon anledning verkligen aktat mig för att uttala mig om andras prestationer. Jag vet inte varför egentligen, det var ett stående inslag i min blogg de första åren jag bloggade regelbundet. Men jag tror att det var efter en incident back in 2011 som jag mindre och mindre kommenterat andras prestationer. Från början tror jag inte det var medvetet att jag drog ner på det, men numera har jag gjort det till en vana, att varken hylla eller såga andras prestationer. Det är väl egentligen väldigt sällan som jag sågat någons prestation, jag var mer för att hylla andra när det begav sig. Eller att tippa utgång av tävlingar. Men har slutat med allt sånt. Det är undantagsfall som hyllningar till andra tar plats i min blogg. Det är väl kanske så enkelt som att jag inte anser att det här är rätt forum för det. Min blogg är inte rätt ställe att hylla andra. Det är ändå min blogg. Mitt verktyg. Min kanal. Jag delar den inte med någon. Jag har besökare, gillare och (dock väldigt sällan) kommenterare. Men min blogg är ändå rätt egocentrisk. Och eftersom den är min blogg så får den vara det. Jag är lite egocentrisk. Men jag är också väldigt omtänksam. Det kanske dock inte alltid syns i min egocentriska blogg. 

Men idag tänkte jag hylla de svenska skidskyttarna på OS. Jag vill hylla stafettlaget. För att lyckas i en stafett så krävs det fyra bra prestationer. På två dagar har de svenska skidskyttarna levererat åtta bra prestationer. Och det har belönats med dubbla medaljer till dam- och herrstafettlaget. Det är så otroligt coolt, roligt och välförtjänt. Jag är stolt över att få kalla många av medaljörerna mina vänner och jag är så lycklig för deras skull! Att lyckas som ett lag betyder att varje enskild individ har gjort sitt bästa och åstadkommit något som hjälper laget till framgång. Det finns ingen stjärna i världen som kan ta en mästerskapsmedalj i stafett utan tre andra som gör en bra prestation. Det är jag mest imponerad över. Att alla de åtta uttagna stafettåkarna gjorde varsin bra prestation. På OS. I kamp om medaljer. I svåra förhållanden. Hatten av, ass! 

Kommentera här: