Träningsperiod

Som vanligt vilo-måndag efter en tävlingshelg och idag back to business. Ett lugnt skatepass på 1,5 timme med skytte på förmiddagen. S anser att man ska gå sig in i en träningsperiod och inte dunka på från dag 1. Så en ganska chill första träningsdag på min träningsperiod över jul och nyår. Det står styrka på planen i em. Känner mig trött och gillar ju inte att ha styrkepass på eftermiddagar men finns inga bra anledningar att droppa det passet idag. Kanske kör lite "komma igång-styrka" också och inte bara dunkar på. Vi får se. 

Mina ben är trötta efter helgen. Skulle väl egentligen ha kört klassiskt idag men ska ha en period utan skate efter imorgon för att få min mage/revbensmuskeln att läka. Och efter lite teknik med S idag är jag glad att jag körde skate. Dels så sa han att det vi jobbade med förra veckan sitter, han hade sett mig på första varvet när jag bara åkte och chillade och kände mig seg i benen och han sa att det såg bra ut (?!?) Och sen fick jag en ny nyckel på treans växel att jobba in. Kommer ta tid att få in det, tror jag. Men kommer bli väldigt bra när det sitter. 

Skyttet var stabilt idag. S klagar lite på att jag är seg. Och jag är nog det i liggande. Så blev väl några onödiga bommar när jag speedade upp tempot lite. Men 93% i ligg och 90% i stå är godkänt. Men ska försöka speeda upp tempot i skyttet nu under den här träningsperioden. Svårigheten för mig är att jag har svårt att tillåta mig själv att bomma lite mer på några pass för att utmana hastigheten. Men samtidigt så är det ju så att jag kan skjuta väldigt fort OCH väldigt bra, när allt stämmer. Så ska bara få det att stämma på mina pass med fokus hastighet så blir det här väldigt bra! 

Kommentera här: