Seminarium

Befinner mig nu i Östersund där första anhalten var campus för seminarium. 

Men resan hit var bland det värsta jag varit med om. Och jag har kört mycket bil, kört mycket på vintern. Det var en sträcka på ca 3 mil där det var så halt att det var helt omöjligt att åka fortare än 60km/h. Det var läskigt halt. På ett ställe lutade vägen lite ned mot en älv, och bilen började glida längs lutningen. Trodde jag skulle hamna i räcket men det räckte att släppa gasen så rätade bilen upp sig igen. Men har nog aldrig varit så rädd när jag kört förr. Och jag är ändå ganska tuff på vägen. 

Jag blev sen till skolan men kände att det var bättre att komma fram sent än att inte komma fram alls. Brukar inte heller köra så långsamt som jag gjorde idag, är som sagt ganska tuff, på gränsen till våghalsig, men håller mig alltid på rätt sida gränsen. Idag var den gränsen 60km/h. De hade sandat efter Meråker så därifrån gick det bra. Var verkligen enorm skillnad! 

Seminariet var väldigt bra. Otroligt intressanta projektplaner presenterades och vi hade bra diskussioner. 

Jag var ändå väldigt stolt över min plan. Jag har ju genomfört mitt projekt redan, datainsamlingen i alla fall, så lite konstigt var det att presentera projektet. Men det var väldigt kul! Mitt projekt ledde dessutom till en diskussion som gjorde att vi var kvar nästan en halvtimme längre än planerat (jag presenterade sist). Det var väldigt många frågor. Tolkade spontant det som att det var ett väldigt intressant projekt, men borde kanske tolka det som att planen var väldigt otydligt skriven? 

Haha nej då. Projektplanen är ju bara en kort överblick/bakgrund och jag har medvetet utelämnat en hel del som ska med i uppsatsen sen. Men fick otroligt många bra kommentarer. Det är sååå nyttigt att någon utomstående läser! Speciellt någon som inte är insatt i skidskytte, som inte förstår det som är självklart för en skidskytt (tex att pricken är rund). Sånt som man verkligen borde skriva med!

Jag fick i alla fall godkänt direkt och behöver inte ändra något och skicka in en ny, redigerad plan. Bara att börja på uppsatsen med andra ord!! Men först - Swecup. Nej, har en halvdag kvar i skolan först. Sen ska jag switcha av skolan och på tävlingsmood. 

Kommentera här: