Nytt styrkeprogram

I morse körde jag första gången på mitt nya styrkeprogram. Det är ganska likt mitt gamla men några riktigt bra ändringar. 

Ska försöka få med mig några fler redskap upp till mitt hemmagym, hantlar till rygglyft bland annat. Blir mer explosivt så, tyngre belastning och färre repetitioner. Har ju blivit galet mycket starkare på min höft-övning så den bytte jag mot en tyngre. Hade faktiskt inte med mina slingor hem, dels för att jag ändå skulle byta ut Bjørgen-övningen, men bytte den mot en annan övning i slingorna, kunde inte köra den idag så blev en alternativ övning. 

Insåg halvvägs in i programmet att i stort sett alla övningar är tuffa för bål och armar. Passet är ju med fokus på överkroppsstyrka så det är ju liksom meningen, men det är tufft. Vill ju vara fräsch i musklerna när jag kör mina övningar så har åtminstone gott om vila mellan seten. Men fick lägga in lite extra vila mellan övningarna idag också. Ska byta plats på två övningar så blir det förhoppningsvis lite bättre. 

Nöjd med nya programmet så länge! Och man vet att det är ett bra styrkeprogram när det är jobbigt att torka sig på axlar och huvud efter duschen... 

Kommentera här: