Karma

Jag tror på karma. Eller, jag vill tro på karma. Men ibland är det svårt. Jag vill tro att bra saker händer bra människor. Men det är ju inte alltid så. 

Personligen så inser jag då och då att om karma existerar så använder jag antagligen slut på min karma på att överleva klantigheter. Därför händer sällan bra saker mig. Vill ju tro att jag är en bra människa... 

Finns väldigt många klantigheter som jag råkat helskinnad ur, har bland annat numera upprepade gånger glömt nyckeln i dörren en natt. Händer sisådär vart femte år då, men kan ju gå illa det. Har även glömt nyckeln i takboxen en hel dag. Att både bilen och allt i den är kvar, det tackar jag min lyckliga stjärna för (eller karma?) 

Jag vet inte om jag är ovanligt klantig eller om detta är saker som händer alla människor? Är ju faktiskt inte så att det händer varje dag, det är faktiskt extremt sällan det händer, men det händer. Och jag blir så lättad varje gång det går bra. Jag tänker ofta katastroftankar och det gör lättnaden ännu större. 

Nej, man kanske skulle ta och bli lite mindre klantig så man kan få lite bra karma på andra sätt istället?

Kommentera här: