Inte perfekt

Är i ett sånt där mood nu när jag vill att allt ska vara perfekt och allt som inte är perfekt är dåligt. 

Kunde åtminstone inte klaga på förhållandena på dagens intervallpass. Vindstilla, nypistat. Två människor som var i vägen men flyttade sig när jag ropade. En kurva med socker. Faktiskt så höll spåren ihop bättre när det var varmt än idag när det var -2. Men nu när det kommer nederbörd önskar jag det var ännu kallare!

Känslan var inte perfekt idag. Jag hade önskat att jag orkade lite bättre. Orkade hålla tekniken perfekt hela passet. Orkade trycka på hela passet. Grejen är den att jag åkte fortare och fortare trots att det kändes sämre och sämre...

Passet vi planerat var riktigt kul. Planen var 4x6-7min med två skjutningar per intervall. Så jag körde hela vägen upp till toppen (vanliga vägen). Tog mellan 3:54 och 3:40, några sekunder snabbare per intervall. Raka vägen ner till skjutvallen, stoppade klockan på mattan för att få skjuttider också, intervallen blev runt 5:10-5:15. Direkt efter skytte ut på en runda runt stadion. Tog ca 1:15, några sekunder snabbare på de två sista jämfört med de två första, hade väldigt jämna tider. Och så ett skytte till. 

Man får ju sjukt låg puls ned till stadion här så första skjutningen i varje intervall hade jag ju typ I1-I2-puls, men man har ändå intervallen i kroppen på något vis så kände mig ändå ansträngd. Fick verkligen ta tid på mig idag för att skjuta bra. Alltså, otroligt oimponerande skjuttider. Men ganska bra skytte. 0111 1000. 

Uppnådde syftet med passet så det får jag väl vara nöjd med. Även om jag inte är nöjd med känslan...

Kommentera här: