I2

Jag tyckte att jag andades in lite väl kall luft och när jag startade bilen och temperaturen sjunkit till -11 insåg jag att min känsla var rätt. Det var kallt idag! 

Men jag klädde mig bra och höll mig varm under passet. Körde I2 skate fyra varv runt hela konstsnöspåret, blev ungefär exakt en timme effektiv tid. Fokuserade på att åka tekniskt bra och tyckte det gick bra. Lite seg i benen periodvis men långa perioder med bra känsla också. Tufft att hålla den teknik på trean som S pratade om igår men när jag orkar så går det fort. Orkade inte hela passet idag dock. 

Ett fint pass. Blir inte lika flåsig nu som de första gångerna jag körde I2. 

Ska bli spännande att utvärdera min träning i år med S efter säsongen och bestämma vad vi ska ta med till nästa säsong. 

Det är en sån egenskap som jag har, att jag alltid tänker på vad som kan göras bättre. Jag hade en period i somras när jag inte tänkte så. Och när jag inte tänker så, så ser jag ingen framtid för mig som skidskytt. Men nu är jag väldigt taggad på att köra på med filosofin som S introducerat för mig, finslipa den tillsammans och det ska bli så spännande att se vad vi kan åstadkomma med alla erfarenheter vi tar med oss från vårt första år tillsammans. 

Kommentera här: