Dagen innan

Idag var det officiell träning inför vinterns första Swecup. Jag körde min vanliga upptakt. Det kändes väldigt bra fram till jag gick in i I4/över tröskeln. Men helt okej i I4 också. Liggskyttet var återigen otroligt stabilt, stående gick lite för fort. 

Känns fortfarande väldigt osäkert inför morgondagen, formen är helt klart oviss. Men samtidigt längtar jag efter att få tävla, det ska bli så otroligt roligt! Jag har längtat efter den här helgen sen jag gick i mål på Sjusjøen för knappt två veckor sedan. Äntligen ska jag få en ny chans att visa att det arbete jag lägger ner på att bli en bättre skidskytt inte är förgäves. Jag är också spänd och nervös inför helgen. Men det är nog bara bra. 

Som på Sjusjøen, då var jag så nervös att jag inte kände att jag var hungrig innan start och då klarade jag mig på en tallrik gröt. Det är annars ett stort dilemma för mig, att äta rätt inför tävling. Jag blir väldigt fort hungrig igen och då är det inte kul att tävla. Så behöver oftast äta nära inpå tävling. Problemet är då att jag istället blir illamående. Så det är en avvägning. Viktigast för mig är att äta riktigt bra dagen innan. 

Kommentera här: