Sovmorgon

När klockan ringde imorse klarade jag verkligen inte av att gå upp. Jag har sovit länge på mornarna sen jag kom hit och hade inga bra argument för att kliva upp i tid. Argumentet kom tre timmar senare när jag stack ut på passet i ÖSREGN, tajmade perfekt. Hade jag klivit upp i tid hade jag nog klarat mig utan en enda regndroppe. Men det som var väldigt positivt var att när jag väl klev ur sängen så var jag motiverad att träna och inte ens ösregnet kunde stoppa mig från att köra mina intervaller. Sån galen skillnad bara mot igår när hela jag protesterade mot 1,5 timme klassiskt. (Det var innan vändningen kom.)
 
Blev intervaller Ila-Skistua idag, eller, inte hela vägen upp till toppen. Har fortfarande aldrig kört rullskidor ner sista biten från toppen, idag rullade det så sakta att det säkert hade gått bra, men det var inte jättetrevlig asfalt med mycket vatten och grus. Men bara man undviker det så går det ju bra. Planen var 5x10 minuter och öppnade kontrollerat. Lite för kontrollerat, skulle det visa sig när laktatmätaren efter första intervallen visade 2,0. Kunde dock inte åka fortare, kroppen var lite seg idag. Men kändes väldigt bra tekniskt, känns som jag har hittat något i tekniken nu som är vägvinnande. Det var lite coolt, att det första jag blev trött i, var magen. Har nog aldrig tidigare hänt på ett skatepass. Men jag har varit väldigt duktig på att köra mina aktiveringsövningar sen screeningen och jag tror det fungerar. 
 
Även fast jag inte hade någon bra känsla idag så noterar jag mina bästa snitthastigheter på liknande pass. Och då rullade det sakta idag. Nu kör jag ju i och för sig mina tröskelpass på ganska mycket högre puls än tidigare men det var ju inte ens tröskel idag enligt laktatmätningarna. 
 
Ser fram emot att köra något I4-pass på rullskidbanan och jämföra tider mot tidigare år. Det är mer relevanta jämförelser.

Kommentera här: