Ro i själen

Egentligen hade jag planerat träning idag och mera uppackning imorgon men jag kände igår kväll att jag inte skulle ha ro nog att träna idag när lägenheten såg ut som den gjorde då. Jag brukar inte ha problem med (organiserat) kaos men det här var för mycket kaos även för mig. 

Så istället för dubbla pass blev det uppackning för hela slanten. Nej, en tur på Ikea har vi hunnit med också. Köpt två byråer (varav en ska fungera som tv-bänk också), lite förvaring till badrummet och lite annat smått och gott. Blev ett skrivbord också. 

Efter att ha fixat i typ 10 timmar behövde jag en paus. Det är dags för middag också. Hjärnan är mos. 

Men lägenheten börjar se riktigt bra ut! Har fått ordning nästan allt. Hjärnan blev mos när sista grejerna typ inte fick plats men jag tror att de till slut kommer att få plats ändå. Efter en paus ska jag kunna tetris:a in det sista. 

Och även fast det just nu är kaos så får jag ibland glimtar över hur det kommer bli när det är klart. Och det är fantastiska glimtar. Som gör att jag helt plötsligt kan le helt okontrollerat. Jag känner hur bra jag kommer trivas. Jag älskar känslan av att ha allt på mitt sätt. Det är helt underbart att möblera och fylla en lägenhet från scratch. Placera mina saker där jag vill ha dem. Att jag får bestämma allt. Det har jag längtat så otroligt mycket efter. 

Det är såna saker som gör att jag mer och mer får ro i själen. Här kommer jag trivas helt galet bra. Snart är inflyttningen klar. Jag längtar. Det ska bli så skönt när allt är klart och jag kan sluta flytta och börja leva här. Jag tror jag kommer älska livet här. 

Kommentera här: