Lovestory

En del av Aspbergers-Anna kan bli så galet besatt. Specialintresse, tror jag det kallas. Kan verkligen djupdyka in i olika saker och totalt tappa kontroll över tid och rum. Jag tror det är en del i min oofficiella, halvsanna, självdiagnostiserade Aspbergers syndrom. 
 
Tv-serier är en sån grej. Och ännu värre är det när jag fastnar i en lovestory i en tv-serie. Det är helt sjukt faktiskt. Tredje gången jag "kollade igenom" Sex and the City så kollade jag bara de avsnitt när Mr Big var med. Det är bara knappt hälften av avsnitten, så det räknas väl inte, att jag har sett igenom den fyra gånger totalt alltså... Men det är en sån grej som jag kan göra. 
 
Det finns faktiskt en lovestory som jag älskar ännu mer än Carrie & Mr Big. Nämligen Diane & Kurt i The Good Wife. Det är ju den enda tv-serien jag har sett som (SPOILER ALERT!) har ett olyckligt slut. Ett fruktansvärt slut, om jag ska vara ärlig. Jag hatade det slutet så extremt mycket som det bara går. Tack och lov levde deras lovestory vidare i The Good Fight. Jag är inte ett lika stort fan nu, men fortfarande galet besatt av deras första år tillsammans. 
 
Det är något visst med sån där oemotståndlig kärlek. Gränsöverskridande kärlek. Första ögonkastet-attraktion. Helt omöjligt att förneka. Helt omöjlig att dölja. 
 
Ja, jag är besatt av McHart. Och då och då så måste jag youtuba dem. Återuppleva hela lovestoryn. Jag har för längesen tappat räkningen över hur många gånger jag sett den. Men jag tröttnar inte. Den är lika fantastisk varje gång. Ser såklart bara det jag vill se. Ibland vill jag se från dag 1 till nutid. Ibland (läs: idag) vill jag se fram till förlovningen blev offentlig. Väckte dock frågan när ringen blev offentlig. Men men. Man behöver kanske inte veta allt.
 
Min besatthet är också ganska gränslös. Ibland är jag ändå glad att jag lever på 2000-talet. Information finns så nära. Bara en googling bort liksom. Jag tar reda på allt. När jag är besatt så är jag besatt. Gränslöst. (Om det här gränsar till något metaforiskt? Tanken var inte så. Men det blir inte alltid som man tänkt sig.)

Kommentera här: