Lite träning

Idag hade jag 2 timmar löpning planerat. Det brukar bli runt Skjellbreia det. Brukar dock inte starta öster om Skjellbreia, där min lägenhet är belägen. Så jag sprang "baklänges" idag, åtminstone motsatt håll mot vad jag brukar. Men har sprungit det här hållet också, sprang runt Skjellbreia massa gånger för två år sen så då var det trevligt med lite variation. Men det märktes att jag inte var van att springa det här hållet, jag hamnade på en jättemysig stig jag inte kände igen, sen kom jag till Vådanbekken och sprang rakt utan att kolla skyltarna. När jag då kom till nästa skylt så insåg jag att jag var fel. Men den stigen som jag sprang på när jag var fel var också supermysig, så där ska jag helt klart springa igen! 

På rätt spår igen så såg jag snart Skjellbreia. Det är så vackert där! Grønnlia från det här hållet såg så mysigt och rofyllt ut. Fick dock en chock när jag kollade mot stigen igen och stod öga mot öga med en älg! Eller, den stod bredvid stigen, men max 2 meter från mig! Hade inte alls lagt märke till den förrän precis när jag sprang förbi den. Den var dock lugnare än mig och stod still tills jag sprungit förbi. Tror jag aldrig varit så nära en (levande) älg. 

Sen blev det mitt favoritparti, över rötterna och bäckarna längs Skjellbreias strand. Vet inte varför jag älskar det partiet, som har så galet dåligt underlag, men som motionsorienterare så är jag van ojämnt underlag. Konstaterade en stund senare att "kraftledningar är löpbara!" Det var efter att jag övergett min hemväg, som är supermysig på vintern, men bara en grusväg på sommaren. Så det blev lite trixande att ta sig hem, följde mest pilen på "hitta hem-funktionen" på klockan. Kanske inte det smartaste, men hem tog jag mig. Note to self: när du är på väg hem och ser "Haukvannet" på en skylt, följ den. Det är det närmaste hem du kommer, för Dalgård står det inte på några skyltar du är intresserad av. Hade jag inte sprungit fel hade det blivit precis mina planerade 2 timmar, men nu blev det plustid. Tror jag framöver faktiskt ska springa över Granåsen och Rønningen, finast där men kanske lite över 2 timmar. 

Annars så har jag varit på möte om min D-uppsats på Olympiatoppen idag. Är så glad att jag ska få skriva med dem och har riktigt bra människor omkring mig som kommer göra det till en fantastiskt bra och rolig process! Men det är nog tur att jag har så lite träning planerad i år, för det här projektet kommer ta både tid och energi. Men det känns också väldigt intressant och spännande så jag ser väldigt mycket fram emot att göra detta!

Kommentera här: