Byåsen

Under gårdagens restjogg så konstaterade jag hur glad jag är att jag numera bor på Byåsen. Läget var nog största minuset med lägenheten när jag skrev på för fyra månader sen, men efter att ha bott här en vecka så är jag så nöjd med läget! Det är nära till allt! Förutom till Saupstad, vilket var den plats jag ville ha nära till. Men det finns väldigt många fördelar med att bo på den här sidan. "Rettsia" som Sara säger. De två största fördelarna som jag har upptäckt under min första vecka här är: gångavstånd till två butiker. Gångavstånd! Till TVÅ butiker. En Kiwi-butik som jag hittills gillar väldigt mycket. Aldrig besökt Kiwi tidigare (inte vad jag minns i alla fall) och bara varit där en gång men gillar Kiwi skarpt hittills. Ekologiska bananer och Kesam original hittar man inte i många butiker. Godmorgon-juice hade de också, sjukt nice. Inte bara det, 2L ekologisk! Det ni! Hehe. 

Men den andra fördelen är nog ännu större. Och det är att det bara är 1km till skogen. Och det är inte vilken skog som helst. Det är Bymarka. Det är nära till de finaste platserna jag nånsin sprungit på. Och det är på såna här stigar jag springer mina 30 minuter uppvärmning inför styrka:
(null)

Det är livskvalité. Bor alltså i en stadsdel som är smockfull med hus och människor och ändå kan jag springa större delen av mina joggingrundor på såna här mysiga stigar i skogen. STOR FÖRDEL med Byåsen. 

Imorse blev det en staktur med ovan nämnda Byåsen-tjej. Det är så lätt att träna när man snackar bort tiden. Fast vi båda var rätt tomma på energi upp från Ila. Det var otroligt långt hem från Sverresborg, när klockan passerade förmiddagens planerade 2 timmar. 18 minuter plustid. Blir nog kort uppvärmning i regnet inför eftermiddagens styrkepass. Sport-bh-väder imorse dock. Trøndervær vet ni. 

Kommentera här: