Ännu en skidmånad

Konstaterade igår att juli och september kommer bli 2018’s enda månader utan skidåkning på snö. Lite coolt sådär. 

Jag kör nämligen två dagar i tunneln i Gällö, det var halva anledningen till att jag stannade kvar i Östersund. Igår eftermiddag blev det 1,5 timme, mestadels utan stavar, och i eftermiddag har jag planerat 2 timmar. Det är lite drygt att snurra runt, runt men igår var det segt första halvan av passet men andra halvan gick fort. Tänkte lyssna på en sommarpratare idag så kanske det går lätt. Skulle liksom bara vilja stänga av och låta tankarna fladdra, men vill samtidigt utnyttja tiden på snö till att nöta teknik. Och då måste jag vara fokuserad. Får se om det går att lyssna på podd samtidigt eller om det får bli musik idag också. 

Det bästa med regelbunden skidåkning är i alla fall att skidorna inte känns extremt långa när man kliver på snö. Jag hoppas också att det ska vara en stor fördel med regelbunden skidvana när det är dags för säsongsstart. 

Kommentera här: