Kroppen protesterar

Jag har nått punkten där jag känner att jag vilat tillräckligt. Punkten där jag vill återgå till mitt normala liv. Och i år stavas den punkten v-ä-r-k. Kroppen värker galet mycket. Jag kan inte sätta fingret på varför, men jag är övertygad om att när jag återgår i normal träning så kommer kroppen återgå till normalt. Jag tror att största anledningen till att kroppen protesterar mot viloperioden är att jag inte kört styrka på en månad och stretchat extremt sparsamt under samma period. Jag är övertygad om att min regelbundna stretching och styrketräning är nyckeln till att jag håller mig skadefri. Och även om jag inte kan säga att jag är skadad nu, så gör kroppen ont på ett sätt som påminner om skador. Det är främst ryggen som protesterar, och det är den som först börjar göra ont när jag slarvar. Men benen gör rätt ont dem också, dock misstänker jag att det kanske är lite träningsvärk från två kvällar på rad med discodans. 
 
Ja, det blev alltså spontant utgång igår. Väldigt spontant, i mina mått mätt. Klockan två var jag övertygad om att jag skulle somna tidigt och göra ett försök till skaråkning tidigt imorse och en timme senare var det bestämt att jag skulle bli med gänget ut. 
 
Och det är jag sååå glad för idag. Det var nog den roligaste kvällen hittills i vår. Typiskt spontan-kvällar!! Så himla skönt häng med ett litet härligt gäng på Heimdal först och sedan ner på byn på ett (för mig) nytt ställe där vi träffade på många andra vänner och bekanta. Sjukt stort ställe (jag var vilse 90% av tiden som jag gick runt) och sjukt mycket folk. Lite blandad musik men en DJ var sjukt bra så där dansade jag galet mycket och det var galet roligt! Det är verkligen en fest i min smak - skönt förfesthäng med vänner, lite spel och mycket snack och sedan att få dansa till sjukt bra musik hela kvällen. Den perfekta festkvällen. Vi avslutade kvällen på McDonalds, jag var sjukt hungrig (längtar även att komma tillbaka till mina matrutiner, igår åt jag ingen lunch och idag missade jag frukosten). 
 
Har varit lite för trött på dagarna. Men det tar lite tid att ta sig hem från byen på nätterna. Det är inte som det var i Östersund när jag hade 7 minuters promenad hem från Oscars och somnade 02.22. Skulle kolla nyaste avsnittet av The Good Fight idag, en stund efter jag åt min frukost/lunch. Tänkte "har det verkligen kommit ut, klockan är ju bara 11". Klockan var 15. Men jag ligger (minst) 4 timmar efter. Får se när jag klarar av att vrida tillbaka klockan. Behöver mer energi i alla fall. Behöver HANDLA. Vilket jag har behövt i tre dagar men inte gjort. Sprang förbi Rema på min löptur i fredags, grädden var typ tjock när jag kom hem, haha. Köpte 5dl grädde och en olja att fritera mina chili cheese i. Åh, måste gå och värma en chili cheese. De var inte lika goda som de köpta, men jag ser potentialen! De ska dessutom egentligen ätas direkt, men vem kan proppa i sig 16 stora chili cheese på rad liksom?
Älskar att det är klänningsväder i april i Trondheim i år! (Med dunjacka och tjocka strumpbyxor ja)

Kommentera här: