Summering

Idag summerar jag både vecka 39 och hela september. Har ingen lust över huvud taget att gå in på det sistnämnda, så struntar helt enkelt i det. Nöjd är jag över att med två vilodagar denna vecka ändå fått ihop 20 timmar. Och att skyttet troligtvis fallit på plats.
 
Imorse blåste det faktiskt ännu mer än igår. Alltså, de stormvindar som kom på min näst sista ståskjutning, det kan ha varit det värsta jag varit med om. En vindpust tog tag i geväret när jag skulle byta magasin och jag höll på att tappa det (det höll på att blåsa ur händerna på mig)! Sen for pipan mellan bana 17 och bana 15. En ganska lång stund senare satte jag geväret på ryggen och fick höra "4 av 5 är bra i de här vindarna" från någon som jag misstänker är landslagets vapentekniker, de är i alla fall här och testar tävlingsammo och blåser igenom systemen, bokstavligt talat. Jag svarade att "ja, men jag väntade ju in vinden. Och det skulle ha varit 5 av 5, men det var en låg kant ut". Så sant som det var sagt, hade jag skjutit det skottet kant högt, så hade det varit träff. Så nära var det. Men var nöjd med 80% i stå idag och väldigt nöjd med 90% i ligg. Bommade ett första och ett sistaskott bara. Känslan är att saker och ting faller på plats skyttemässigt nu. 
 
Träningsmässigt så blev det ett stakpass med impulser och styrka på förmiddagen och ett långt löppass på eftermiddagen idag. 
 
Och nu känner jag verkligen att jag är färdig med barmarksträningen i Trondheim. För ungefär en vecka sedan kände jag att jag aldrig skulle hinna med att göra allt jag ville göra innan barmarkssäsongen i Trondheim var slut. Efter att ha kört Spongdalsrundan Heimdalshållet, sprungit runt Skjellbreia och idag sprungit Nilsbyen-Haukvannet-Lian-Våddanbekken, så känner jag att jag är ganska färdig med barmarkssäsongen i Trondheim. Det har inte blivit lika många legendariska pass som ifjol, men har ju varit här lite kortare också. Och kommer byta barmark mot snö mycket tidigare i år än någonsin tidigare. Är fortsatt lite sugen på Vassfjellet, om mina lår är sugna på det... Och väldigt sugen på Elgsethytta. Men har ju typ sex dagar på mig. 
 
Okej. Paus för reaktion.
 
Jag har bara 12 dagar barmarksträning kvar. (Plus eventuellt några träningspass på min vilovecka.) Sex av dem kommer att spenderas på Mallorca.
 
Ja, herregud, jag åker till Mallorca på onsdag. Hinner inte med. Tänkte det för ett par timmar sedan "om en vecka så är jag på Mallorca". Ofattbart. 
 
Ja, jo, det är väl dags att boka mina planerade snöläger nu bara. För annars blir det bra många fler barmarksdagar.

Kommentera här: