Happy ending

I natt sändes ett dubbelavsnitt av Grey's Anatomy i USA. Säsong 14 (!) startade med dunder och brak och jag var inte sen att se de två första avsnitten. 

Om de senaste säsongerna varit något av en besvikelse så var det här belöningen för att man fortsatt kolla.

Jag vet inte varför, men jag fick känslan av att det här är sista säsongen. Kändes lite som sista rycket, slutspurten, innan mållinjen. Inte fakta-kollat det, men det hade känts bra. För det ser ut som att den här säsongen kan bjuda på saker jag har väntat på. 

Man får liksom en relation till karaktärerna, man får sina favoriter, man bryr sig om dem, känner det de känner, känner vad jag vill att de ska känna. Och hoppas att det ska bli så som jag vill att det ska bli. Hatar när en tv-serie inte slutar som jag vill, typ som The Good Wife, där allting blev precis tvärt emot vad jag hoppades på. 

Nya Grey's-avsnitt var verkligen vad jag behövde just nu. Rättelse: de här två nya, otroligt bra, Grey's-avsnitten var precis vad jag behövde just nu. Det var längesen jag skrattade och grät så mycket till två påföljande tv-serie-avsnitt. Gamla Grey's är tillbaka! Jag älskar det!

Jag har sett alla avsnitt av Grey's, började lite senare än de flesta och sträck-kollade, tror jag kom ikapp på säsong 8. Typ, 6 år sen, 2011. Kan stämma, för det var när jag bodde i Aspen. Sen dess har jag följt slaviskt, varje onsdag tills jag inte orkade vänta på svensk tv och istället började se på nätet på fredagar (dagen efter det sänds i USA). Älskade att dra ett Grey's-avsnitt i min underbara soffa i lägenheten i Östersund efter en avklarad tenta. DET var fredagsmys.

Utan att spoila något så kände jag verkligen att den här säsongen verkligen kommer falla mig i smaken. Det känns som att det kan gå i helt den riktning som jag önskar. Och så får det gärna sluta. Inte för att jag vill att Grey's ska ta slut men...jag skulle verkligen behöva ett "Grey's happy ending" just nu. Egentligen skulle jag behöva ett "AW's happy ending" men med tanke på att jag planerar att leva i många, många år till, så är mitt "ending" rätt avlägset. Men skulle i och för sig inte tacka nej till "happy"...

Kommentera här: