Hårfärgningsläger

Jag har varit rätt besviken på mitt hår i sommar. Det har liksom inte blivit så solblekt som det brukar bli. Så jag har funderat ett tag på om jag skulle bleka det på riktigt, göra blonda slingor liksom. När jag dessutom skulle vara sambo med hon som senast gjorde blonda slingor på mig så slog jag slag i saken och köpte den färg jag senast gjorde blonda slingor med. Varför ändra ett vinnande koncept liksom? 

Så en kväll efter middagen drog vi igång blinderingen. Tanken var ju bara att göra håret ljusare så att den koppriga färgen skulle ta mer på min annars bruna utväxt. Så resultatet spelade liksom inte så stor roll, vilket vi var rätt glada för när vi sköljt ur färgen, haha. Det såg verkligen BLONDT ut jämfört med mitt andra hår. Helt sjukt blonda slingor. Såg i alla fall mycket bättre ut när håret var torrt.  (null)

Båda mina sambos var överens om hur bra jag passade i ljust hår. Jag älskar också ljust hår men trivs inte i det. Jag var blond under större delen av gymnasiet och då trivdes jag i det. Men sen jag blev ginger så vill jag inte ha någon annan hårfärg. 

Diskussionen om min hårfärg gick så långt att vi tillslut gjorde en omröstning på min instastory om vilken hårfärg som passade mig bäst. Ginger vann med 75%, så underbart! Blev nästan deprimerad när blond ledde med 3-0 men humöret steg sedan konstant under de 2 timmar som instastoryn låg uppe. Inte bara jag som gillar mig som ginger! Tack!

Var dock blond i två dygn innan jag slängde i kopparfärgen. Dock så skulle jag inte haft i den lika länge som vanligt då jag verkligen hade velat bli rödblond, när jag ändå var blond innan. Nu blev det lika kopprigt som vanligt, och det trivs jag otroligt bra i. Men nästa gång jag ska färga så tänker jag mig samma procedur, först blonda slingor och sedan kopparfärg fast kortare tid! Eller kanske inte nästa gång förresten, det är ju en toning så den går ut ganska snabbt. Och att blondera håret var tredje månad kanske är overkill? Ja, får se hur färgen utvecklar sig. Kanske blir blond när den röda färgen går ut och då behöver jag ju inte blondera igen. Kanske jag blir sådär underbart rödblond efter några schamponeringar?? Det vore drömmen. Men jag är nöjd ändå. Speciellt ute i dagsljus.  (null)

 

Kommentera här: