Instagramvänligt

Klockan ringde 07.00 och även om det är ungefär exakt en halvtimme tidigare än vad jag föredrar att kliva upp så klarade jag kylan utanför täcket på ett väldigt bra sätt och kände igen att "idag blir en bra dag". Och det har det blivit!

Kände redan när jag passerade Stavset att det var instagram-vänligt väder. Och påväg upp mot Skistua så blev känslan starkare i takt med att snön bredvid vägen blev djupare. Var otroligt skeptisk när jag såg vägen jag senast åkte skidor på, från parkeringen vid Henriksåsen. Det var ungefär lika mycket snö där idag som i maj, när jag var där senast. LG föreslog parkeringen lite längre ner och jag litade på den idén. Därifrån såg vägen mer snörik ut men jag kände fortfarande stor skepsis mot de skidspår som liknade mer på speedskate-banor. Typ 1,5 km livsfarlig nedförsbacke och samma väg tillbaka där det blev mer skate än klassiskt (tjuvskate, eller så kallad saxning med glidsteg) mötte jag upp Sara som hade ett lite kortare pass planerat. Och som den Trondheimsjente hon är så hittade hon vart de fina spåren var. Inte nypreparerat, men troligtvis igår så inte alls lika hårt som där vi åkte från början. Det var tre olika slingor som startade på samma ställe så en nedförsbacke var lika på alla slingor men ett "varv" (runt alla tre slingorna) var 7km! 

Och vädret var HELT UNDERBART! Vi fick uppleva soluppgången, frost/snöklädda träd, rosa himmel och allt där emellan. Flera gånger utbrast både Sara och jag "så fint det är!!" Bilderna gör det inte rättvisa över huvud taget. 

(null)

Tiden gick bara fortare och fortare och 2,5 timme kändes som en timme och jag kunde säkert ha fortsatt länge till. Ska inte säga att formen är bra igen men har återfått hoppet om att morgondagens intervallpass kan gå bra. 

Har verkligen återfått hoppet. Hoppet om allt. Tack för det!

Kommentera här: