Tre pokaler

Tycker att träningen känns lite bättre. I morse körde jag ett långpass och första kvarten var lika seg som igår, sen tyckte jag det kändes bättre och kändes som jag hade bra fart i stakningen runt Brunflo, även när det blev motvind trummade jag på. Inte samma energi timme efter timme som på Mallorca, men när är träningen någonsin som på Mallorca? Tog nästan tre timmar runt idag, skyller på motvinden på Annersia... Men tiden gick ändå fort så det var skönt. Pulsklockan gav mig dessutom tre pokaler, längsta sträcka, högsta kaloriförbrukning och högsta snitthastighet. Trodde den skämtade eftersom den återställdes igår, men enligt Flow var det verkligen den högsta snitthastigheten. Detta är sen i slutet på vintern någon gång, när jag uppdaterade mjukvaran i klockan, då återställdes alla "rekord". Tror jag var uppe på 15km/h i snitt på klassiskt förra hösten, inte riktigt där än. Men ändå ett klart steg i rätt riktning. Känner mig fortfarande lite halvsliten, sådär att pulsen inte riktigt orkar slå lika fort som den borde, men inte så sliten att jag inte får upp pulsen i I1 när det är lätt stakning. Så nu känner jag att jag ser fram emot morgondagens impulspass. Känner att det är många pass jag ser fram emot...vill köra alla Östersunds guldpass innan jag flyttar. Men tror tyvärr inte att jag hinner det. Nu kan jag bocka av Brunfloviken på rullskidor i alla fall. 

Kommentera här: