oppstart

Sinnessjuk avslutning på årets första träningsvecka. Intervaller på bana med Trondheim Biathlon Team, som jag kommer träna med när jag flyttar hit. 


Vi körde 6 st 800m-intervaller. Gruvade mig lite innan men tänkte ändå att kroppen borde vara redo efter all orientering jag sprungit i år. Ville gärna starta lugnt men det kändes som det var full fart från start. Vet inte om det var väldigt bra löpare jag körde med eller om jag är så mycket sämre än jag trodde, men jag hade inte en chans. Pulsen rusade upp på gränsen till I5 redan på första intervallen, jag som tänkt försöka hålla I3 så länge som möjligt utan att släppa. Men när jag gick över 180 i puls (min I5 börjar på 183) så släppte jag. Och från tredje intervallen klarade jag inte ens att hålla rygg de 300 meter som krävdes för att klara sug i motvinden på första varvet. Jag hade verkligen ingenting att trycka med idag! Andningen sa också ganska rejält NEJ, det var fyra grader och regn i luften, kanske inte helt optimalt för min astma men brukar sällan ha problem, brukar kunna hålla det i schack med medicin men har nästan slut i alla mina inhalatorer så måste helt klart köpa nya. Blev ett bra pass för hjärtat i alla fall!! Vi körde start var 5:e minut och för min del tog intervallerna ca 3,5 minut. Men pulsen gick inte ner mycket och efter 6 intervaller med start var 5:e minut så hade jag 28,5 minut över I1 i puls (!!). Helt sjukt. 21,5 minut I4-I5. Efter 6 intervaller á 3,5 minut. Brutalt. 

Efter passet så duschade vi och käkade på Nilsbyen och sen hade vi lite info om teamet. Vi brudar hade ju ett första möte redan i tisdags så det var inte så mycket nytt. Tror det kommer bli väldigt bra det här och är väldigt sugen på att flytta hit typ imorgon. Men det är inte riktigt möjligt och ser ändå fram emot att bo hemma en del i sommar. Blir långt hem sen när jag flyttar hit så får passa på!

Kommentera här: