En träningsdag

Ännu en träningsdag till handlingarna. Började dagen med en härlig cykeltur med fint sällskap. Tyckte kroppen kändes bra och med så fint väder och sällskap så går 2,5 timme på ett kick! 
 
På eftermiddagen blev det först ett skyttepass. Veckans rytm-test. Bra mycket bättre än förra veckan. Lyckades däremot inte få ett enda fallmål till stående (nackdelen med elektroniska fallmål) så fick skjuta stå på liggprick. Gick asbra till en början, 11 liggträff på de 20 första skotten, bara ett vitt skott. Sämre sedan. Skjutformen är verkligen tillbaka på normal nivå och tror jag kunnat träffa lite mer än 45 skott i stå om jag inte blivit distraherad av tankar om träff/inte träff/liggträff/inte liggträff under serien. Men glädjande nog så hade jag 49 av 50 träff i liggande, fantastiskt härligt! Sällan jag skjuter så bra i ligg. Jag tänkte ta det lite lugnare idag och fokusera på att träffa. Snittade ju 27 sekunder förra veckan så visste att jag kunde skjuta snabbt. Då bommade jag ju allt för mycket. Men fina 94% träff idag och dessutom på 28 sekunder i snitt, trots att det strulade mer idag med magasin som ploppade ut vilket resulterade i ett klickskott. Däremot behövde jag inte vänta ut någon vind idag, som jag behövde förra veckan. Är väldigt nöjd med dagens resultat och ser redan fram emot att skjuta igen om två veckor. 
 
Avslutade träningsdagen med ett impulspass. Blev att jag åkte kortaste vägen runt Ås, tänkte från början åka fram och tillbaka men hade mycket kvar av passet när jag närmade mig slutet på den fina cykelvägen som passar perfekt för impulser så då blev det en Ås-runda istället. Blev dock lite längre mellan impulserna då jag inte ville köra impulser på dålig asfalt. Men det gjorde ingenting då jag inte hade någon blockvila mellan impulserna idag och samma sluttid på passet. Tyckte det kändes ganska bra, i början av passet kändes det superbra! Impulserna kändes ganska bra. Men fick se väggen för första gången träningsåret 2017 idag. Åkte inte in i väggen, men jag såg den. Kände den närma sig. Hann hem innan jag brakade in i den, men återigen med minustid på passet. Blivit det på nästan alla pass den här veckan. Hmm. Undrar hur mycket det gör i slutändan då jag gissar på att nästa vecka kommer bli en plusvariant. Planerat 29 timmar, mitt rekord ligger på 26:45. Och har aldrig varit på Mallis och fått minustid...
 
Update: upptäckte att min dator trodde att jag var i Torsby...vilket jag alltså inte är! Men förra gången jag startade ett inlägg med "en träningsdag" så var jag tydligen det.. 

Kommentera här: